loading...
وب سایت رسمی ووشو ثلاث باباجانی
مدیریت سایت
                                                                                                         


ادمین بازدید : 246 شنبه 16 دی 1391 نظرات (1)

بهداشت ورزشی در هنرهای رزمی



1- همچون ببری درنده و خشمگین باش اما از کنار آهوی بی پناه به آرامی گذر کن

2- برو قوی شو اگر عزم زندگی داری که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است

3- یک مربی خوب شاگردانش را همیشه در نفوذ خودش دارد
ادمین بازدید : 264 شنبه 16 دی 1391 نظرات (1)

http://mihanstar.com/wp-content/uploads/2011/10/human-body.jpg      



   انسان هم مانند دیگر موجودات زنده روی زمین، دارای محدودیت هایی برای زندگی کردن است. برخلاف بسیاری از موجودات، شرایط زندگی انسان بسیار محدود است و نمی توان در بسیاری از شرایط، جان سالم به دربرد. آنچه در ادامه می بینید، بخشی از محدودیت هایی است که بدن انسان را احاطه کرده است.

ادمین بازدید : 204 شنبه 16 دی 1391 نظرات (0)

اگر ناگهان پاي‌تان پيچ خورد...


پارگي رباط زانو

شايد شما هم واژه پيچ‌خوردگي را شنيده باشيد. پيچ‌خوردگي زماني رخ مي‌دهد که ضربه‌اي مانند سقوط، لغزيدن يا تصادف روي دهد. در اين حالت مفصل بيش از حد حرکت مي‌کند و رباط کشيده يا پاره مي‌شود.

براي آشنايي بيشتر با پيچ‌خوردگي و افزايش اطلاعات‌مان در اين خصوص پاي صبحت دکتر حميد بهتاش، متخصص ارتوپدي و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران نشستيم.

ادمین بازدید : 208 شنبه 16 دی 1391 نظرات (0)

عکس بروس لی



نصيحت استاد

يك شاگرد بعد از هزار روز تمرين هنوز يك مبتدي است كه بعد از ده هزار روز تمرين به اين نتيجه ميرسد. (( ماسو تاتسو اوياما))

هر مكاني ميتواند يك دوجو (( محل تمرين )) باشد. ((مثل بودايي))
كسب شناخت ديگران خرد است و كسب شناخت خود ‘ روشن بيني. ((لائو تـزو))

هيچ چيز براي يك ذهن با اراده غير ممكن نيست.

آنكه كنترل شخصي ندارد ‘ نه عقل دارد و نه قدرت تمركز فكر‘ و آنكه تمركز فكر ندارد ‘آرامش ندارد و آنكه آرامش ندارد چگونه شاد و خرسند باشد.
((بها گاوادگيتا))
ادمین بازدید : 233 شنبه 16 دی 1391 نظرات (0)
[تصویر: 1367_1_20050411203940_IMG_1403.jpg]

پاول تساتسولین ، مربی سابق تعلیمات نظامی نیروی ویژه اتحاد جماهیر شوروی ، هم اکنون متخصص مشهور قدرت و انعطاف پذیری می باشد که بیش از دهها کتاب و دی وی دی به نام او به بازار آمده است . در مقاله زیراو  توضیح می دهد که چرا قدرت همانند زور بازو یک مهارت است . پیش از آنکه نکات مورد نظر را برای شما بگوییم ابتدا فن زیر را امتحان کنید :
تصور کنید هنگام مشت زدن یا شنا رفتن قدرت آرنجتان را در مشتتان احساس می کنید . به کیسه بوکس یا ماکیوارا چند ضربه مشت محکم وارد کنید . تمرکز کنید و آرنجتان را قدرت اصلی پشت ضربه هایتان قرار دهید . فکر کنید که مشت شما ،آرنج شماست اکنون مجدداً به کیسه ضربه بزنید و سپس بر روی بندهای انگشتتان شنا بروید  . به شنا رفتن ادامه دهید اما این بار هنگام شنا به جای آنکه بر روی دستانتان پایین بیایید با آرنج پایین بیایید . پس یکبار دیگر قدرت آرنجتان را در مشتتان احساس می کنید . وقتیکه به این تمرین توصیه شده توسط بوکسور روسی ، مهودینوف که استاد ورزش است می پردازید می بایست متوجه سه نکته باشید :
ادمین بازدید : 133 شنبه 16 دی 1391 نظرات (0)




در این مقاله شش توصیۀ ارزشمند برایتان داریم تا اگر ورزشکار حرفه ای نیستید، با رعایت آنها بتوانید مراقب سلامتی تان باشید.
ورزش، دارویی در دسترس برای همه دردهای ماورزش، بهترین حامی برای داشتن عمری طولانی، تناسب اندام و پیشگیری از تقریباً تمام بیماری هاست. بارها و بارها شنیده ایم که اگر ورزش را مانند یک مکمل غذایی یا دارو در برنامه روزانه مان بگنجانیم، روز به روز شرایط مان بهتر می شود.

اگر شما جزء افرادی هستید که می دانید باید فعالیت های جسمی تان را افزایش دهید ولی هنوز موفق نشده اید این کار را شروع کنید، این توصیه ها برایتان مفیدند:

ادمین بازدید : 204 شنبه 16 دی 1391 نظرات (1)

شما ممكن است برنامه ورزشی مناسبی را تهیه كرده باشید و مطابق آن پیش بروید ولی مشاهده كنید كه به نتایج دلخواه دست پیدا نمی‌كنید. وزنتان به اندازه دلخواه‌تان كاهش پیدا نمی‌كند و یا دچار آسیب‌های ناشی از ورزش می‌شوید. در این موارد باید به فكر باشیدكه جایی از كار مشكل دارد و شما مرتكب اشتباهاتی در هنگام ورزش كردن می‌شوید. به تازگی متخصصان طب ورزشی موسسه ملی ورزش آمریكا، با بررسی فعالیت‌های ورزشكاران مختلف، تعدادی از اشتباهات اساسی را كه حین ورزش كردن انجام می‌دهند، كشف كرده و آنرا در یك فهرست مرتب كرده‌اند. ببینید كه آیا شما هم درست ورزش می‌كنید:

ادمین بازدید : 131 پنجشنبه 14 دی 1391 نظرات (0)



نفس، روش دم و بازدم یکی از مهمترین موضوع ها، هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی هستند. تنفس صحیح و درست می تواند انرژی زیادی را برای بدن حفط کند و همچنین بدن را سالمتر نگه دارد. در حالی که روش غیر صحیح آن می تواند انرژی زیادی از بدن بگیرد و به سلامت بدن آسیب وارد کند. تنفس صحیح همچنین باعث می شود تا انتقال و تامین خون از قلب به رگهای بدن، بهتر و مرتبتر انجام پذیرد. فراموش نکنید که التبه نوع هوایی که تنفس می کنید نیز بسیار مهم است. هوای تنفس شونده - بویژه هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی - می بایست پاک و غیر آلوده باشد.

• روش صحیح تنفس
توجه داشته باشید که هنگام تمرینات ورزشی، تنفس خود را ریتمیک و از روی نظم کنترل کنید. همچنین دقت کنید که تا حد امکان آرامش را حفظ کنید و از تند نفس کشیدن جلوگیری کنید. سعی نکنید تا با دهان نفس بکشید. البته برای خارج کردن سریعتر هوا می توانید از دهان استفاده کنید، اما برای کشیدن آن اصلا" از دهان استفاده نکنید. بکارگیری دهان برای عمل دم باعث می شود تا هوا به حجم نامشخص (زیاد) بدون اینکه فیلتر شود، وارد بدن گردد. بینی با فیلترهایی که در قسمت ورودی خود دارد، هوای دم را پاک سازی می کند. همچنین بینی با حجم کمتری که دارد باعث می شود تا حجم هوای دم کنترل شده و به مقدار مورد نیاز باشد. تنفس از دهان باعث خشکی دهان و گلو می شود که این موضوع به خشک شدن آب بدن و کسری انرژی کمک می کند. روش توصیه شده اینست که دم از راه بینی و بازدم از راه دهان انجام گیرد. در این روش البته بهتر است که هنگام کشیدن هوا، دهان کاملا" بسته باشد. البته روش دم و بازدم از راه بینی بیشتر توصیه می گردد. در این حالت دهان در هر دو حالت (دو و بازدم) کاملا" بسته است. اما چگونگی تنفس نیز امری بسیار مهم است. برای کشیدن تنفس، نگه داشتن نفس در بدن و بیرون دادن آن مدت زمانی نسبی لازم است تا حرکت ریتمیک حفظ گردد، که این موضوع در هنگام انجام تمرینات امر مهمی است. همانطور که قبلا" نیز اشاره شد، آرامش در تنفس لازم است تا حفظ گردد. بعد از انجام تمرینات و یا هنگام استراحت بین هر تمرین، سعی کنید تا به صورت عمیق در روش زیر چند مرتبه تنفس کنید.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 78
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 288
  • بازدید کلی : 34,793
  • کدهای اختصاصی